icon-re-base

RE-BASE APP - HANDLEIDING

"Re-Base heeft een prima clientvolgsysteem, maar de service van Re-Base maakt het een heel goed systeem."

Mark van Roemburg

- Chainworks

RE-BASE APP – HANDLEIDING

Met onze software heb je grip op alle lopende trajecten. Werken met de Re-base app brengt het beheren van trajecten en directe communicatie met een cliënt letterlijk binnen handbereik. Dit vergt een nieuwe manier van denken. Alles wordt transparanter, begeleiden en samenwerken gaat sneller en kan overal en op elk moment van de dag. Verwachtingsmanagement is daarbij ontzettend belangrijk. Om samen deze nieuwe manier van werken te omarmen en soepel te laten verlopen hebben we een paar tips voor je op een rij gezet.

Starten met de Re-base app?

  • Zorg voor een goed gevuld profiel
  • Communiceer over de verwachtingen die over en weer gelden bij het gebruiken van de Re-base app, bijvoorbeeld reactiesnelheid binnen de chat
  • Let op het verschil tussen de informatie op je dashboard (overzicht gehele case-load) en het cliënt-menu (overzicht per cliënt)
  • Switch naar de juiste cliënt voordat je acties uitvoert.

Download de Re-base app:

App Store         Google Play Store

 

Interactie tussen cliënt en coach

Chatten met je cliënt is één van de belangrijkste nieuwe functies die met de komst van de Re-base app tot de mogelijkheden behoren. Chatten brengt verwachtingen met zich mee, er wordt bijvoorbeeld binnen de gebruikelijke chat kanalen vaak snel gereageerd. Hoe ga je daar mee om als je aan het einde van de dag of vlak voor je vrije dag een chat-bericht ontvangt? Wellicht dient dat te worden opgenomen in het beleid. Het is in elk geval aan te raden om dit op te nemen in je profiel-informatie binnen de app. Zo ziet diegene aan de andere kant van de chat bijvoorbeeld op welke dagen je werkt en hoe buiten werktijden wordt omgegaan met vragen of opmerkingen die via de chat binnenkomen.

Veilig communiceren met de chatfunctie

De chatfunctie is super handig en veilig. Geen verdwaalde chats of sms gesprekken meer die jaren op smartphones blijven staan (ook na het traject of zelfs na beëindiging van het traject). In plaats daarvan staat het veilig binnen de Re-base omgeving, waar de gebruiker na het traject geen toegang meer toe heeft.

Bestanden delen

Met de bestanden-box binnen de Re-base app, heeft je cliënt altijd toegang tot de bestanden die jij hebt klaargezet. Geen mailtjes over en weer of mailtjes die wegraken. Alleen een korte update via de chat en je kunt beide aan de slag met de bestanden die altijd en overal toegankelijk zijn.

Overzicht in taken, signaleringen en logboek.

Met de nieuwe Re-base app heb je overzicht. Overzicht over je totale case-load en, indien gewenst, overzicht per cliënt. Gewoon vanuit je broekzak!

Deze manier van werken biedt de coach en de cliënt de ruimte om samen te werken aan de toekomst. Wij werken er hard aan die toekomst dichterbij te halen. De Re-base app is de eerste stap, het nieuwe Re-base desktop portal is stap twee.

Handleiding Coach

Direct aan de slag met de Re-base app? Er wordt hard gewerkt aan handige korte video’s met instructies. De handleiding hebben we al voor je gemaakt, hierin vind je per functie een korte uitleg en voorbeeldafbeeldingen. We zijn er bij het maken van de handleiding vanuit gegaan dat je al langer werkt met de software van Re-base. Daarom besteden we in deze handleiding geen overbodige tijd aan de functies, slecht aan de werking van de functies binnen de nieuwe Re-base app.